4/29/2007

EL NAIXIMENT DEL MILLARS.

El passat 19 d'abril els alumnes de tercer d'ESO i de CICLES de l'IES La Vila-roja han participat en una experiència educativa novedosa, dins de les activitats previstes en el Projecte Ambiental "LLIGATS AL MILLARS".
Vam realitzar una excursió a Cedrillas (Terol) on vam visitar el naiximent del Millars i a continuació visitàrem les tres fonts del Millars: Babor, Mas de Royo i la Escaleruela. La importància d'aquesta eixida radica en que:
- era la primera vegada que es realitzava des del centre, per tant calia ajustar temps i activitats durant l'eixida. És clar, cal modificar coses, però ara ja sabem que es pot fer i com.
- ha estat una experiència interdepartamental: d'una banda ha participat CCNN i hem treballat el paisatge -enumerar i descriure els elements de la natura, anàlisi de la importància de l'aigua, detecció de la influència antròpica en la natura i els impactes, ..-, la importància de l'aigua per a la supervivència i l'economia de les poblacions. Vicent i Balduí han participat des d'aquest departament. També ha participat els companys del departament de Música, gravant els sons de l'aigua per poder-los usar després a l'aula. Rodrigo n'era el responsable. Finalment també ha intervingut els alumnes de CCFF de Sò, gravant les explicacions dels professors, els sons de l'aigua i de les aus que hi havien.
La idea de Kamon -responsable de sò- és treballar en la gravació en l'estudi d'un programa de ràdio jugant amb els sons ambientals i els continguts treballats gravats pels propis alumnes a l'estudi de sò. Am les eines i les sales de gravació del departament de sò segur que n'ix un bon resultat. Ja veurem de mostrar-vos-el.
Aquesta és una primera part d'un programa més ampli, que l'any proper ha de continuar. Podeu trobar més informació a la pàgina de quadernsdigitals sobre recursos sobre el riu Millars.
Considerem que ha estat una experiència molt possitiva. A pesar d'això, l'any proper no repetirem aquesta eixida. Tenim una altra idea al voltant del curs mitjà del Millars.